Bygg en Pengamaskin Google AdWords

Praktisk introduktion till Google AdWords

Michael Wahlgren och Michael Berman, båda på sökbyrån Pineberry, har skrivit en ny bok för digitala marknadsförare: ”Bygg en pengamaskin – Google AdWords för alla”.

Författarnas ambition är att du efter att ha läst boken ska kunna bygga din egen pengamaskin från Google och få en mer träffsäker och lönsam annonsering med Google AdWords.

Om de lyckas? Ja, precis som i den tidigare boken om Google, som var inriktad på SEO, så är det här en bok som verkligen saknats på svenska: en praktisk introduktion till Google AdWords som du läser på några timmar. Men som du kan gå tillbaka till, om och om igen

Boken är lättfattligt skriven och du rycks med som läsare, vilket inte alltid är fallet med facklitteratur. Författarna går igenom allt från strategi till genomförande och går även in i detalj på hur du använder Google Analytics för att utvärdera din annonsering.

Michael Berman och Michael Wahlgren är även uppfriskande ärliga gentemot Google och varnar för tre myter kring AdWords, som de även menar beror på att Google inte alltid är tydliga.

Boken är helt fokuserad på Googles söknätverk, men i slutet av boken får du som läsare även veta mer om display-nätverket, YouTube, Gmail Ads och remarketing. Du får även tips kring hur du går vidare och vill lära dig mer och en gedigen ordlista.

Sammanfattningsvis är ”Bygg en pengamaskin – Google AdWords för alla” ett måste för alla som på något sätt jobbar med Google AdWords, men som inte är proffs i ämnet som Michael Berman och Michael Wahlgren.

Du kan läsa en längre recension av ”Bygg en pengamaskin – Google AdWords för alla” här.

Tags:
No Comments

Post a Comment